100 de burse de studii pentru copiii din familii numeroase

Departamentul Pro Vita desfășoară în perioada 1-30 iunie 2021 o campanie de strângere de fonduri pentru susținerea la studii a copiilor din familii numeroase cu rezultate foarte bune la învățătură.

  • macheta generala

În prezent, prin programul de burse susținem la studii 65 de copii care provin din familii numeroase înscrise în Programul de solidaritate pentru familia cu mulți copii „Sf. Stelian”. Scopul prezentei campanii este de a aduna fonduri pentru încă 35 de burse, astfel încât începând cu anul școlar 2021-2022 numărul de beneficiari să crească la 100. Valoarea bursei este de 200 lei pe lună.

În Proiectul de susținere la studii sunt înscriși atât elevi, cât și studenți care provin din familii cu peste 7 copii. Sunt tineri excepționali, cu rezultate foarte bune la învățătură, tineri talentați la muzică, desen, dans, tineri care doresc să contribuie la schimbarea în bine a societății. Ei doresc să devină de la antreprenori la avocați, arhitecți, asistenți medicali, medici, asistenți sociali, psihologi, chimiști, profesori, educatori, coregrafi, diplomați, ingineri, programatori, pictori, piloți, soldați, stewardeze, preoți, polițiști. Toți au aspirații înalte și au încrederea că muncind pot deveni ceea ce și-au propus. Bursa este un sprijin financiar important cu ajutorul căruia își pot asigura nevoile de bază: rechizite, îmbrăcăminte, transport, cazare, pachețel pentru școală, dar în același timp tinerii o folosesc și pentru aprofundarea studiului și pregătirea pentru viitor: cursuri de limbi străine, meditații și pregătiri pentru admiterea la liceu sau facultate, materiale diverse. Cel mai important aspect este că pentru mulți dintre ei bursa nu este doar un sprijin financiar, ci o modalitate de a fi remarcați și apreciați, de a li se recunoaște meritele și potențialul, de a fi încurajați și motivați să își urmeze aspirațiile.

Acești tineri pot fi susținuți să devină oameni mari astfel:

  • Oferă o bursă. Fiecare elev/student primește lunar 200 lei pe tot parcursul anului școlar. Poți contribui la completarea unei burse sau o poți oferi integral donând în unul dintre conturile de mai jos:

               RO08CECEIS1030RON1014342 – RON

               RO68CECEIS10C1EUR1103231 – Euro

               Cod SWIFT: CECERO, CEC Bank

               Titular: Mitropolia Moldovei și Bucovinei

               CIF: 5334656

               Detalii/explicații: susținere studii

  • Promovează. Vorbește despre ei și încurajează-i. Poate cineva dintre cunoscuții tăi va dori să ofere o bursa.

Cei 35 de tineri pe care dorim să îi susținem la studii sunt:

Ioan G Ioan G.

Este în clasa a 8-a și are rezultate foarte bune (media 9,88). Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Ioan dorește să devină militar, iar pentru aceasta și-a propus să se înscrie la Liceul Militar „Ștefan cel Mare din Câmpulung Moldovenesc, iar apoi la Academia Militară. S-a pregătit pentru admitere la liceu pe tot parcursul anului școlar, reușind deja să treacă o parte din probele sportive de la admitere. Este recunoscător părinților pentru toată suținerea și își dorește mult să îi răsplătească prin rezultate foarte bune. Modelul lui este sora mai mare, care este și ea elevă la Liceul Militar și îl ajută să se pregătească pentru admitere.

Bianca A​​​​​​Bianca A.

Este elevă în clasa a 9-a și face parte dintr-o famili cu 7 copii. Bianca este un copil foarte activ implicându-se cu mare entuzism în activitățile de voluntariat organizate la școală. Ea dorește să devină jandarm. Deși știe că este o meserie solicitantă care necesită pregătire temeinică, Bianca este convinsă că va reuși să devină ceea ce își dorește, mai ales că părinții au încurajat-o mereu să facă ceea ce îi place. În prezent, ea se străduiește să învețe cât mai bine la școală și se antrenează singură pentru probele sportive. Știe că dacă se pregătește din timp va deveni din ce în ce mai bună

ioan b Ioan B.

Este în clasa a 9-a și are media 9.38. Face parte dintr-o familie cu 10 copii. În timpul liber îi place să joace fotbal și să deseneze. Ioan își dorește ca într-o zi să reușească să îmbine într-un mod frumos visul lui de a deveni arhitect cu pasiunea pentru IT. Este foarte bucuros că are susținerea familiei, în special a surorilor lui mai mari care l-au ajutat să înțeleagă cât este de important să facă ceea ce simte că i se potrivește și să lupte pentru ceea ce își dorește. Ioan se bazează în primul rând pe valorile și principiile morale dobândite în familie, dar și pe cunoștințele pe care le acumulează la școală. Îi plac matematica, limba engleză și logica.

maria o

Maria O.

Este elevă în clasa a 12-a și are media 9. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Îi place foarte mult să picteze. Cea mai bună prietenă a ei este mama pe care o iubește foarte mult și își dorește să o facă fericită devenind un om mare. Maria dorește să studieze biologia, plantele, în special, ca să descopere cât mai îndeaproape puterea de vindecare a lor. Alegerea ei a fost determinată de problemele de sănătate cu care s-a confruntat de curând și care după multe investigații și-au găsit rezolvarea printr-un tratament naturist. Recunoaște că și-a ales un drum greu dar are încredere că prin efortul ei, susținerea familiei și ajutorul lui Dumnezeu va reuși să își împlinească visul.

paula s

Paula S.

Este în clasa a 12-a și are media 9.87. Face parte dintr-o familie cu 7 copii și cel mai mult îi place să petreacă timpul liber împreună cu familia ei. Visul ei este să devină o „persoană independentă, importantă, de la care ai ce învăța” și consideră că școala este șansa ei pentru a dobândi un statut social. Paula nu este decisă ce meserie să aleagă, însă se gândește la o meserie de viitor și oscilează între mai multe domedii: învățământ, medicină, geografie. Modelele ei sunt profesorii deoarece ei sunt capabili să schimbe viața unui copil descoperindu-i și valorificându-i potențialul. Bursa pentru ea este „o modalitate de a evolua, o sursă de  motivație pentru a deveni o persoană mult mai capabilă, o persoană care poate schimba ceva”.

ecaterina f

Ecaterina F.

Este elevă în clasa a 5-a și are media 8.93. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Ecaterinei îi place foarte mult să meargă la școală pe care o consideră a doua familie, unde poate învăța toate lucrurile necesare pentru a deveni ceea ce își dorește. Visul ei este să devină medic stomatolog. A fost inspirată de prima ei vizită la stomatolog când a rămas impresionată de medici și cum s-au purtat cu ea, de felul cum arăta cabinetul. Ecaterina își dorește foarte mult să urmeze facultatea de medicină iar în timpul studiilor să poată face voluntariat într-un cabinet stomatologic.

valentina b Valentina Elena B.

Este în clasa a 8-a și are media 9,81. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Îi place foarte mult să picteze deoarece „prin pictat te relaxezi foarte mult, poți fi tu însuți, proiectând gânduri și idei pe pânză”. Talentul i-a fost descoperit în clasa a 5-a de către doamna profesor de desen care o incurajează și o îndrumă în permanență. Valentina este determinată să muncească și să studieze cât mai mult ca să își îmdeplinească visul de a avea propriul atelier de pictură, un spațiu plin de lumină și primitor, dotat cu toate materialele necesare pentru pictură. Mai mult decât atât ea își dorește să devină profesor de desen pentru a-i putea ajuta pe copii să își descopere talentul, așa cum a fost și ea ajutată.

ruxandra b

Ruxandra B.

Este studentă în anul I la Economie Informatică și are media 9,33. Face parte dintr-o familie cu 10 copii. Ruxandra este foarte recunoscătoare că s-a născut într-o eră în care se pune accentul pe educație. Ea își dorește să activeze în domeniul IT nu doar pentru că este de actualitate dar și pentru că este un domeniu minunat care îi oferă posibilitatea de a crea. De asemenea, în alegerea domeniului a fost inspirată de sora ei cea mai mare care a urmat aceeași facultate și care o susține și o ajută să își dezvolte încrederea în sine. Sora ei este un model pentru Ruxandra deoarece fiind primul copil dintre cei 10 a fost cea care prin multă motivație și curaj a deschis drumul către mai bine fraților și surorilor ei mai mici arătându-le că prin muncă și determinare poți reuși ceea ce îți dorești.

emilian pEmilian P.

Este clasa a 8-a și încheie fiecare semestru cu media 10. Îi place foarte mult geografia și a participat la numeroase concursuri regionale și naționale unde a obținut premiul I. Își doreste să devină chimist deoarece dintotdeuna a fost fascinat de oamenii de știință văzând câte lucruri știu și cât de multe lucruri concep și creează mereu pentru a îmbunătăți și a face mai ușoară viața oamenilor. Emilian are 12 frați iar modelul lui care îl inspiră este una dintre surorile lui, studentă la medicină „De asemenea, o contribuție importantă la alegerea acestei decizii (de a deveni chimist) a avut-o sora mea mai mare, studentă la medicină, de la care am aflat multe lucruri uimitoare despre chimie și despre aplicațiile ei în viața de zi cu zi și care m-a susținut în luarea acestei decizii de la început. Ea este cel mai bun model pe care mi l-aș putea dori, motivându-mă prin munca pe care o depune să fiu și eu activ și silitor.” Pe viitor, va opta pentru un liceu cu profil de științe ale naturii unde să poată aprofunda tot ce a învățat până acum, ca apoi să continue la facultatea de chimie dorindu-și chiar să facă un doctorat în domeniu.

georgiana pGeorgiana Florentina P.

Este în clasa a 11-a și are media 9.82. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Este pasionată de cunoașterea altor culturi și îi place să studieze limbile străine și să călătorească. Pentru a-și urma pasiunile, Georgiana își dorește să devină stewardesă. Astfel, ar avea posibilitatea de a călători și de a interacționa cu oamenii din toate colțurile lumii. Momentan se pregătește să obțină certificările necesare pentru limbile străine învățate: engleză și italiană.

anastasia l

Anastasia Ioana L.

Este în clasa  a 7-a și este o elevă de nota 10. Anastasia și-a dorit dintotdeauna să devină doctor deoarece de îi place să ajute oamenii. De mică a fost învățată să fie atentă la cei din jurul ei și să îi ajute și consideră că cel mai potrivit pentru ea ar fi să poată face asta mereu, să aducă mereu zâmbet și speranță celor în suferință. În aceeași măsură își dorește să aibă și o familie mare, ea provenind dintr-o familie cu 8 copii. Știe că nu îi va fi ușor să împace cele mari visuri ale ei, dar este determinată să depună tot efortul necesar pentru a le împlini. 

antonie s

Antonie S.

Este în clasa a 6-a și are media 9.58. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Îi place foarte mult să cânte la chitară și este foarte bucuros că de ziua lui a primit o chitară nouă. Antonie este pasionat de istorie și geografie și îi place foarte mult să citească despre aceste domenii. El își dorește să devină militar. Știe că pentru a-și împlini visul trebuie să fie foarte bine pregătit de aceea își dă toată silința să aibă rezultate foarte bine la școală și face mult sport.

ecaterina aEcaterina A.

Este studentă în anul 2 la Facultatea de Fizică și are media 9,5. Face parte dintr-o familie cu 9 copii. Ecaterina dorește să devină profesor de fizică pentru elevii de liceu. Inițial, ea și-a dorit să urmeze Academia Militară de Forțe Terestre și a muncit mult pentru a se pregăti, însă nu a reușit să intre. Așadar, s-a îndreptat către pasiunea ei: fizica. De la primele cursuri, Ecaterina și-a dat seama că aceasta este calea ei de urmat și își dorește să ajute elevii care au nevoie de îndrumare ca să își descopere pasiunea. Modelul pe care îl urmează este cel al profesorului de fizică din liceu. Deși facultatea pe care o urmează nu este deloc ușoară, Ecaterina este determinată să muncească oricât este nevoie pentru a-și îndeplini visul iar pentru a-și îmbogăți experiențele de viață ea face și voluntariat.

iustina

Iustina P. 

Este elevă în clasa a 9-a la un Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași și este o elevă de nota 10. Îi place să asculte muzică, să danseze, să citească și să cânte. Iustina își dorește să devină învățătoare „exersându-și” talentul cu cei 10 frați ai ei. „Mi-am dorit această meserie încă de la o vârstă fragedă întrucât îmi făcea plăcere să îi învăț pe frații mei curiozități și alte cunoștințe folositoare pe care le-am învățat și eu la rândul meu de la părinți, prieteni, cadre didactice”. De asemenea, ea a fost inspirată de mama ei care este profesor de religie și care este sprijinul ei principal în împlinirea visului.

denisa bDenisa Florentina B.

Este în clasa a 10-a și are media 9.78. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Pentru Denisa școala este esențială „școala este mediul în care ne dezvoltăm din toate punctele de vedere, este locul unde cunoaștem informații noi dar și oameni noi care ne vor ajuta să creștem și să avem încredere în noi înșine, așa cum suntem, cu calități și defecte. Fără școală nu văd sensul adolescenței și al copilăriei, pentru că în orice stadiu din viață ai niste întrebări la care părinții nu stiu să răspundă, de aceea școala are un rol important în viața noastră.” Visul ei este să devină fondatorul unei fundații deoarece îi place să ajute oamenii și consideră că așa poate contribui la construirea unei lumi mai bune. În luarea acestei decizii, Denisa a fost motivată în primul rând de mediul de viață în care a crescut și unde observă în fiecare zi câtă nevoie este de oameni care prin gesturile lor îi ajută pe ceilalți să se simtă minunat. Pentru a-și atinge scopul, ea se străduiește să acumuleze cât mai multe cunoștințe, își ajută părinții și încearcă să devină treptat un om mai bun.

maria c

Maria C.

Este studentă în anul I la Facultatea de Geografie, specializarea Geografia turismului. Maria vrea să devină ghid turistic. A optat pentru acest domeniu deoarece dorește să afle cât mai multe despre atracțiile turisitice ale României și nu numai și să poată împărtăși și altora despre frumusețile lumii. Facultatea reprezintă un pas foarte important în îndeplinirea visului ei și participă cu multă conștiinciozitate la toate cursurile și seminariile. Maria își dorește foarte mult să înceapă practica de specialiate pentru a putea dobândi și cunoștințe practice necesare pentru împlinirea visului ei. Momentan ea se implică în diverse activități de voluntariat pentru a-și perfecționa abilitățile de comunicare, organizare și coordonare, esențiale pentru meseria pe care dorește să o urmeze.

andreea u

Andreea Letiția U.

Este elevă în clasa a 7-a și are media 9. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Este foarte activă și implicată nu doar la ore, ci și la activitățile extrașcolare. Îi place foarte mult să scrie, talent pe care și-l exersează constant în cadrul proiectului „Micii scriitori. Lansare de carte” organizat la școală. Andreea dorește să devină psiholog. I-ar plăcea foarte mult să îi poată asculta pe oamenii care au trecut prin experiențe neplăcute în viață și să îi ajute să recapete echilibrul. Chiar dacă este doar în clasa a 7-a, Andreea se pregătește de pe acum urmărind cu mare interes studiile psihologilor din tară și diverse documentare din acest domeniu.

teodora b

Teodora B. 

Este studentă în anul 3 la Facultatea de Teologie Ortodoxă, secția Didactică și are media 9.83. Face parte dintr-o familie cu 10 copii. Teodora este un exemplu de determinare și curaj. Când a terminat liceul și-a dorit foarte mult să intre la Academia de Poliție, a trecut cu brio de probele teoretice, dar nu a reușit să treacă și probele sportive. Având o pasiune deosebită  pentru limba engleză a încercat să se înscrie la facultatea de litere gândidu-se ca în timp să revină la visul ei de a deveni polițist, însă nu a reușit să intre la buget iar situația financiară nu îi permitea să plătească taxa de școlarizare. Astfel, a decis să facă o pauză și a plecat să muncească în Grecia pentru a-și aduna banii necesari pentru studii. Experiențele trăite și oamenii întâlniți în cei doi ani au determinat-o să se îndrepte către Facultatea de Teologie și să își dorească să devină profesor de religie. Este foarte bucuroasă că din banii adunați în cei doi ani de muncă a reușit să se întrețină la studii și intenționează să urmeze si cursurile de masterat pentru îmbogățirea culturii dar și pentru dezvoltarea perspectivei.

andrada i

Andrada Georgiana I.

Este în clasa a 10-a și are media 9.42. Face parte dintr-o familie cu 10 copii. Îi place foarte mult să se implice în tot felul de activități culturale, sportive și umanitare. Andrada dorește să devină profesor deoarece este convinsă de faptul că profesorii au un rol decisiv în devenirea elevilor, ei sunt cei care nu doar învață ci și îndrumă și își dorește să contribuie și ea într-un mod pozitiv în creșterea generațiilor viitoare. Un alt motiv pentru care a ales această cale este faptul că meseria de profesor presupune o învățare permanentă, originalitate și inovație.

 

oana bOana Maria B. 

Este în clasa a-10-a și are media 9.75. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Oana își dorește să devină dansatoare și apoi coregraf. De mică i-au plăcut toate activitățile artistice organizate la școală și susținută de mama ei a participat la diferite concursuri de muzică, dans, teatru sau sport. Ea și-a dorit foarte mult să urmeze cursurile Liceului de Arte „Octav Băncilă” din Iași, secția coregraf, însă a fost descurajată de oamenii din jurul ei, așa că s-a orientat către Liceul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași. Nu îi pare rău de alegerea făcută deoarece și aici are de toate: teatru, cor, trupă de dansuri. De-a lungul timpului a urmat cursuri de dans și a fost remarcată pentru talentul ei, însă din cauza faptului că locuiește la 48 km de Iași, nu mai reusește să participe la cursuri.

rafael p

Rafael P.

Este elev în clasa a 10-a și are media 9. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Rafael este un copil sociabil căruia îi place să iasă la plimbare cu bicicleta, să asculte muzică, să citească și să își ajute familia și pe cei din jur. El își dorește să devină kinetoterapeut. La început a dorit să fie fotbalist, apoi polițist, dar când a descoperit meseria de kinetoterapeut și ce presupune ea, a simțit că aceasta îl reprezintă cel mai bine. Este conștient că un bun kinetoterapeut trebuie să-și însușească mai multe calități, cum ar fi seriozitatea, implicarea continuă în procesul de recuperare, răbdarea, empatia, dar să aibă și cunoștințe teoretice solide și este determinat să depună toate eforturile necesare pentru a-și îndeplini visul.

paula p

Paula Rebeca P. 

Este în clasa a 10-a și are media 8.42. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Paulei îi place școala pentru că o pregătește pentru viață: „Îmi place să învăț pentru viitorul meu, pentru a-mi forma o familie și pentru lucrurile imprevizibile din această viață”. În timpul liber îi place foarte mult să se joace cu frații și surorile ei și să îi ajute să descopere lucruri noi și interesante. Paula își dorește să urmeze facultatea de drept și să devină avocat pentru că este o meserie frumoasă prin care poți ajuta oamenii , dar este și profitabilă din punct de vedere financiar. Fiind cea mai mare din familie, Paula dorește să fie un bun exemplu pentru frații și surorile ei astfel încât să îi motiveze și pe ei să învețe pentru a deveni oameni mari.

teodoraTeodora Paraschiva B.

Este în clasa a 5-a și are media 9,56. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Teodora dorește să devină cântăreață de muzică populară. Ea este foarte talentată și de peste 1 an face săptămânal lecții de canto la Piatra Neamț, ea locuind la 25 de km distanță. Situația financiară a familiei este una modestă, însă toți depun eforturi ca să o susțină pe Teodora ca să își urmeze visul.

 

alexandru popescuAlexandru Petru P. 

Alexandru este în clasa a 9-a și are media 8.47. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Îi place foarte mult școala și o consideră a doua familie. Este activ și se implică în activitățile organizate în școală, mobilizând colegii, atât în activități școlare, cât și extrașcolare. Dorește să devină programator deoarece consideră că este o meserie fascinantă pe care nu o poate practica oricine. Alexandru este foarte recunoscător doamnei profesor de informatică care îl îndrumă constant și îl ajută să se pregătească în domeniu. El este perseverent și ambițios și este convinsă că prin muncă și dedicare poate deveni ceea ce își dorește. Momentan economisește bani pentru a-și achiziționa un laptop mai performant care să îl ajute în exersarea programării.

beatrice iepanBeatrice Ioana I.

Este studentă în anul I la Facultatea de Teologie Ortodoxă, secția Asistență Socială. Face parte dintr-o familie cu 10 copii. Visul ei este să deschidă o școală de arte pentru copiii cu dizabilități. Beatrice are o sora cu sindrom Down care de foarte multe ori a fost privită diferit și exclusă de la viața socială ceea ce a adus foarte multă tristețe pentru ea. Acest fapt a determinat-o să își dorească să creeze un mediu favorabil și plăcut pentru copiii speciali. Pentru început, Beatrice a decis să studieze asistență socială pentru a înțelege mai bine lucrurile și pentru a putea face un plan pentru a-și îndeplini visul.

 

manuela b

Manuela Elena B.  

Este studență în anul I la Litere, secția Engleză-Franceză. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Manuela dorește să devină profesor de limba engleză pentru că îi place foarte mult să lucreze cu copii dar și pentru cunoștințele și exemplul pe care le poate prezenta un profesor. Primul pas în îndeplinirea visului ei a fost înscrierea la facultate, iar următorul pas pe care Manuela dorește să îl urmeze este de a studia în străinătate prin intermediul Programului ERASMUS. Ea consideră că studiind într-o țară străină ar avea șansa să își însușească mai bine cunoștințele necesare și ar fi un bun exercițiu de practicare a limbilor studiate. De asemenea, Manuela este foarte preocupată de viitorul fraților și surorilor ei mai mici acesta fiind motivul principal pentru care a ales să urmeze o facultate mai aproape de casă. Astfel, ea are posibilitatea de a-i supraveghea și de a-i ajuta să ajungă oameni mari, părinții lor fiind mai mereu plecați la muncă în străinătate.

matei pMatei P.

Este în clasa a 6-a și este un elev de 10. Încă din clasele primare a participat la concursuri de matematică unde a obținut numeroase premii. Matei este pasionat de istorie și își dorește să devină profesor de istorie iar pentru aceasta are parte de toată susținerea familiei care îl ajută mereu să își procure cărți și materiale. Motivația lui principală în a deveni profesor de istorie este faptul că își dorește să îi îndrume și pe alții pe această cale și să împărtășească din cunoștințele lui. Are ca modele pe profesorul lui de istorie și una dintre surorile lui care a ales să lucreze cu copiii, el provenind dintr-o familie cu 13 copii.

ecaterina lEcaterina L.

Este în clasa a 5-a și este o elevă de nota 10. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Ecaterina își dorește să devină pictor bisericesc. Îi place foarte mult să picteze și o încântă foarte mult idea de a picta biserici. Anul acesta a început să urmeze cursuri de pictură pentru a-și exersa talentul și a se pregăti pentru visul ei. Ecaterina este susținută în permanență de părinții ei care au grijă să îi procure materialele necesare pentru pictură și să îi faciliteze participarea la cursuri.

elena c

Elena C.

Este în clasa a 5-a și are media 9,5. Face parte dintr-o familie cu 9 copii. Elena este o elevă foarte conștiincioasă fiind singura din clasă care nu are absențe și pariticipă mereu activ la ore. Pasiunile ei sunt muzica și poveștile. Îi place, de asemenea, să se întâlnească cu prietenele în timpul liber sau să petreacă timp în natură cu familia ei. Elena dorește să devină polițist și știe că pentru a-și împlini visul trebuie să se pregătească serios astfel încât să intre la Academia de Poliție.

maria gMaria Pulheria G. 

Este elevă în clasa a 9-a la Colegiul Militar din Câmpulung Moldovenesc și are media 9.2. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Maria este o persoană meticuloasă, perseverentă și foarte ambițioasă. În timpul liber îi place să citească, să joace volei și să petreacă timp cu frații ei mai mici ea fiind cea mai mare. Ea dorește să devină medic militar pentru că medicina îi oferă șansa de a ajuta oamenii așa cum ar dori ea. Maria ia foarte în serios misiunea pe care și-a ales-o în momentul în care s-a înscris la Liceul Militar și anume de a fi militar pe viață și a-și sluji țară în orice condiții.                                        

emauel p

Emanuel P. 

Este în clasa a 12-a și este un tănâr excepțional. Face parte dintr-o familie cu 8 copii. Pe lângă rezultatele foarte bune de la școală (are media 9,94), în timpul lui liber cântă la chitară și orgă, desenează, citește și face sport, îi ajută pe părinți și chiar și pe vecini. Emanuel dedică studiului câte 6-7 ore pe zi. Își dorește să devină architect și pentru aceasta este dedicat studiului deoarece el consideră că „arhitectul trebuie să aibă multiple cunoștințe din multe domenii conexe, fiind nevoit să studieze foarte mult, atât materiile tehnice precum fizica, trigonometria, geometria, cât și materiile umaniste, respectiv istoria, geografia, psihologia sau literatura”. Pe tot parcursul clasei a 12-a, Emanuel a parcurs săptămânal 170 km pentru a veni la Iași și a face meditații pentru a se pregăti pentru admiterea la facultate, el locuind în comuna Borca, județul Neamț.

fevronia a

Fevronia A.

Este în clasa a 10-a și are media 9.33. Face parte dintr-o familie cu 9 copii. Fevronia este un copil foarte activ și se implică în diferite activități extrașcolare și de voluntariat. Încă nu este decisă ce vrea să devină când va fi mare. Ea studiază filologia și îi plac foarte mult limbile străine, dar în același timp i-a plăcut dintotdeauna ideea de a deveni medic, datorită puterii pe care o deține un medic când vine vorba de viața unui om. Dincolo de carieră, visul Fevroniei este de a călători cât mai mult. Este fascinată de cultura și obiceiurile mexicane și speră ca într-o zi să viziteze Mexicul.

ana mAna Maria M.

Este stundentă în anul I la master la Facultatea de Psihologia și Științe ale Educației, specializarea Educație timpurie și are media 9.6. Face parte dintr-o familie cu 9 copii. Ana Maria și-a dorit dintotdeauna să lucreze cu copiii fiind inspirată de dragostea copiilor cu care a interacționat când era mică și mai apoi de profesorii pe care i-a avut de-a lungul timpului. Datorită dedicării sale a reușit să își îndeplinească visul și în prezent este profesor pentru învătământul preșcolar. Deși și-a îndeplinit visul, Ana Maria este hotărâtă să nu se oprească din studiu și se străduiește zilnic să învețe câte ceva din ceea ce consideră că s-ar merita a pune în practică, să învățe câte ceva din fiecare gest manifestat de către copii pentru că și-a dat seama că de fapt ei sunt regizorii, ei sunt cei care clădesc acest vis pentru a fi unul frumos, folositor și îmbucurător.

amadorAmador G.

Este în clasa a 7-a și are media 8.4. Face parte dintr-o familie cu 7 copii. Amador este un copil sociabil, comunicativ și foarte receptiv. Îi place să meargă la școală pentru că în fiecare zi există lucruri noi de descoperit și este convins că școala îl va ajuta să devină om mare. El dorește să devină fotbalist. Amador a fost inspirat de tatăl său al cărui vis a fost să devină portar dar din cauza lipsei de susținere nu a reușit să și-l împlinească. El își dorește foarte mult să se înscrie la un club sportiv unde să poată fi îndrumat de un antrenor profesionist.

sidoniaSidonia Florentina C.

Este în clasa a 7-a și are media 9,88. Face parte dintr-o familie cu 10 copii. Îi place foarte mult școala deoarece consideră că „școala este calea spre succes”. De asemenea, îi place foarte mult să deseneze având un talent deosebit. Sidonia își dorește să devină soldat și se pregătește de pe acum, învățând conștiincios la toate materiile și făcând mult sport. Este foarte recunoscătoare părinților deoarece o susțin și o încurajează punând educația înaintea tuturor nevoilor.

 

 

 

 

 

Share